e.l.f.










Lite nytt smask som jag beställde hem igår från E.l.f.
En creme eyeliner.
En foundation.
Ett transparent puder.
En blendingbrush. Jag hade en blendigbrush från MAC, men en till de ljusa färgerna är nu beställd.
En konturborste. Kort, tät och rundad, perfekt för sotnong när du vill koncentrera färgen i tillexempel globlinjen.
En stipple brush. En borste jag skall använda till att applicera foudation med, ger ett naturligare resultat.




Det finns en hel debatt om hurvida borstar med äkta hår är bättre eller om systetiska borstar är det. 
Någonstanns har jag hört att borstar med äkta hår tar upp pigment bättre, men annars vet jag inte varför dom skulle vara bättre. Borstar med äkta hår kan du tillexempel inte avnända till att applicera foudation eller conceler med, och dessutom så förlorar dom formen mycket lättare efter du tvättat dom. Nej, jag röstar på systetiska borstar, mycket behändigare och lättare att ta hand om. Dessutom har borstar med äkta hår ofta ett högre pris. Men smaken är som baken så prova dig helt enkelt fram till vad du föredrar. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0