dag 3.





min favoritårstid och varför.





Jag älskar alla årstiderna, alla är fina och bra så sina sätt.
Jag har nog egentligen alltid sagt att "jag älskar hösten" men det är nog egentligen för att det låter bäst, den är ju liksom mysig och fin att tycka om...

Jag älskar sommaren, varmt, soligt, sommarregn, bruna ben, bada i sjön, grilla, sitta på altanen på kvällen, varma sommarnätter, så få kläder det bara går, solglasögon och glass, what not to love? Minus är värmen, för varmt klimat passar inte mig, att ligga och sola i 25 grader är det tråkigaste jag vet, inget tålamod och värmen gör mig rastlös och obekväm, lagom är bäst.

Jag älskar hösten. Faktist, jag älskar hösten, men inte mer än någon annan årstid tror jag inte. Det är vackra färger, mysiga kläder åker fram, luften är fräsch, löven prasslar härligt, te't smakar extra gott. Minus är då alla löven fallit och det bara blir grått och kladdigt.

Jag älskar vintern. Snö, frost, vita träd, gosiga halsdukar och vantar, varma jackor och skor, kall näsa, varm choklad, brasa i öppnaspisen, mysa under filt, julen sklart! Minus är väl när det töar och bara är grått ocg stora grushögar överallt. Kylan tycker inte jag är något problem, tar man bara på sig varma kläder så klarar man det med.

Jag älskar våren. Eller gör jag? Våren är nog den tråkigaste årstiden, lite som hösten fast inte lika fina färger. Nog är det fint när allt börjar bli grönt, träden får knoppar, blommorna kikar fram, vår trädgård ser inte ut som sovjetrysslans längre. Kläderna är ju också ett bra vårtecken, nytt år nytt mode, bort med vinterjackan och på med vårjackan, lättare färger och skirare tyger. Minus... att den är lite för medelmåttig för min smak.




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0