valet.





gud jag vet inte vad jag skall säga, vet inte ens varför jag tar upp detta för jag vat inte riktigt var jag står detta valet. eller anledningen till att jag tar upp det är att jag precis läste bellas blogg och bella vet ju precis hur hon skall manipulera sina små beundrare, tack och lov så måste man vara myndig för att få rösta för annars hade hon nog lyckats få många av dom yngre att rösta på moderaterna med sitt övertygande snack men när jag läste lite bland hennes kommentarer så var det nog fler som sa emot bellas åsikter än dom som höll med henne och många av dom personerna som höll med bella också också tänkte rösta blått skrev typ "det är bara dom lata som inte ens vill jobba som röstar rött!"..... blablabla...



jag känner mig inte mogen att rösta än, jag vet liksom inte vad jag tycker, jag är i princip i början av mitt vuxna liv och har ingenaning om vad jag vill göra, vill jag jobba eller vill jag utbilda mig, två helt olika politiska frågor idag som egentligen är så självklara att allt mottjat fram och tillbaka får mig att somna!



jag, som nästan alla andra, inklusive bella, röstar ju som mina föräldrar. det är sanningen.
så som man som blondinbella (nu använder jag bara henne som exempel för att jag precis läste hennes val-inlägg) växt upp i ett hem där pengar aldrig varit något att ens disskutera, där pengar är en självklarhet, så röstar man ju självklart på de partierna som gynnar en själv/sin familj.



min familj är mixad, min pappa driver ett företag och min mamma jobbar som undersköterska, vilket block gynnar min familj bäst?







puss, peace, love!






Kommentarer
Postat av: Yohanna

liiiiite synd & manipultativt är det ändå när "storbloggarna" trycker på läsarna sina åsikter. För hur mkt det än är deras egna åsikter, så känns politik som ett ämne så ooooerhört många inte har en aning om och förlitar sig på någon de tycker om... (ungefär som att välja till gymnasiet)

2010-09-13 @ 17:39:18
URL: http://maiplu.se
Postat av: Anonym

Butler i t-banan endastriktat för att blidka stockolmarna de andra i sverige dom får fan tvätta sin tvätt själva för deras röster har vi. Tack Clowner till dementa som egenligen behöver omtanke o värme. Tack OS o VM på tv Gratis till folket som naturigtvis inte belalar ett dugg för detta. Tack Strippor på Vänster val familje möte. Tack! Vin åt 15 åringar, De ska va lite mysigt att vara sosse! Tack! Herrgård åt Göran persson på skattepengar (hans lön) har bondgård så han slapp betala förmögenhetskatt och kunde dra av allt på skatten till och med smöret på brödet. Tack Tack! Olof Palmes barn gick på Harvard i USA. Tack Lars Ohlys Barn går på privat skola. Tack! Mona Sahlin OJOJOJOJOJ!!!!! Toblerone förskott 53000:- på lön 100 pböter Dränerar egetföretag på aktiekapital. Kör med obesiktigad bil senast 2009 obetald tv licens..40 ÄRENDEN HOS KRONOLLE Tack. Laila Frejwalds fuskerier samt skiter i folk under tsunamikatastrofen. tack! Wanja Lundby Wedin. Fixar Pensioner på miljonbelopp åt sig själva och skyller ifrån sig på andra. bjuder sedan familjen på hotellvistelser på medlemmarnas pengar.Tack! Bodström sitter i styrelsen för privatskola där hans barn går, samtidigt var sossarna emot all privatisering när detta begavs. Bodström åker till USA mitt i valet för att leva där det kanske är för höga skatter här. Björn rosengren köper lyx herrgård perssons lakejer. Bosse ringholm fifflar......FOTBOLLS EM till 2020 allt för att vinna valet! Lars Ohly vill höja skatter till alla men inte till fotbollspelare för vi vill ju ha ett lag i champions nu VIVE FIDEL!! Kvinnor ska hålla käft och använda bröstpump. .Känns som jag bara skrapat på ytan Hur mycket har jag missat? ESTONIAKATASTROFEN DEN SKÖTTES JU SUPERBRA. HUR FAN KAN ENS FOLKET FUNDERA PÅ ATT RÖSTA PÅ SÅNT JÄVLA PACK. NI MÅSTE SAKNA NÅN SKRUV ELLER NÅT!!!!

2010-09-17 @ 16:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0