jeans.















supersimpel sotning med färg;

Bas: foundation, conceler, shimmer higlighter (här som primer)

Skuggning: svep en kall, vit, skugga över hela ögonlocket, förstärk i inre ögonvrån och under ögonbrynet.
valfri färg
, jag valde en jeansblå nyans, "packa" på färgen med en hård borste på yttre delen av ögonlocket och under yttre delen av nedre fransraden, sudda ut färgen in mot mitten samt upp och över globlinjen.
dutta en stor blendingbrush i en svart, matt, skugga och knacka av (eller inte, beroende på hur mycket soteffekt du vill uppnå), svep i mjuka rörelser i globlinjen samt i nedre fransraden, borsta bort all färg från din blendingbrush och svep över hela ögonlocket i mjuka, rundade, rörelser för att på ett mjukt och sotigt resultat.

Avslut: jag personligen har sjukt svårt för kajal, försöker lära mig att tycka om det men jag föredrar så lite som möjligt, här valde jag bara att måla en kil i yttreögonvrån för att förstärka mina ögonfransar och för att få ett lite mer markerat öga.
kladda sedan på valfri mänga mascara, jag valde ett tunt, svart, lager, eller lösögonfransar om så önskas, där är det ju väldigt mycket upp till var och en och var man trivs bäst i, men i say, lagom är bäst!
ögonbrynen får man göra som man vill med men eftersom jag typ har blonda ögonbryn så väljer jag mycket och mörk ögonbrynsskugga, bästa sättet att få snygga bryn på tycker jag.




Jag vet att jag är superkass på att förklara och jag är ju verkligen inte något sminkproffs men jag tycker det är stört kul så håll till godo ändå.





Ny går jag och lägger mig, imorgon åker jag till göteborg en svänga, gött, pussel!







Kommentarer
Postat av: A f r o b e l i t a

Fiint sminkat=)

2010-10-06 @ 11:54:53
URL: http://afrobelita.se
Postat av: Johanna

Haha ja, helt seriöst, den tyckte det var jättekul :)

2010-10-06 @ 13:38:51
URL: http://johannamariaeriksson.wordpress.com
Postat av: Lucas

Hejsan, vad göres? :)

2010-10-06 @ 16:45:03
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Cissi

snyggt! :)

2010-10-06 @ 19:16:02
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0