London dag 3




Portobello Road
det var här vi utvecklade "Kiwi" och "Mango", ifall vi skulle komma ifrån varande var det våra "lockrop", super!
Man kan ju inte bara lita på att man kan ropa "mamma" och hoppas på att rätt person skall ragera eftersom det finns rätt många svenska turister i London. Iofs så reagerade rätt många när jag ropade "Kiwi" också men det var ju bara en som svarade "Mango", så det var lätt att hitta rätt då :)



typisk marknadsmat, en riktigt onyttig dounut-aktig sak, fast utan hål:P
med chokladglassyr och fylld med typ smörkräm, ooooohhh!
vi köpte 3, för det var billigast så, men vi delade bara på en, dom var rätt maffiga.
dom andra 2 hade vi tänkt spara och kanske fika när vi kom hem till hotellrummet men dom var så flötiga och äckliga när vi kom hem och vi var verkligen inte sugna då så dom åkte i papperskorgen!




Shaun!
Jag tänker inte säga något mer, det är lite internt och lite bara för att jag älskar honom! :D




crowded, and I love it!
blev 3 marknadsfynd, världens snyggaste spets-sommarklänning, en rätt fett armbandslänk i guld, (eller man kan ju önska) och en fin LOVE-ring :)




Efter Portobello gick vi till Carnaby Street en sväng igen, när vi var där dagen innan gick vi typ bara igenom, så nu ville jag kolla i alla underbara små butiker, alla små vintageställena och allt gulligt :)



2 tips jag kan ge till er som skall till London är att kolla efter dom små mysiga grändena med mysiga små butiker, kan ofta vara lite dyrare men du kan ha chansen till ett riktigt kap som du förmodligen kommer vara helt ensam om ;P 
Och missa för allt i världen inte markanerna, Portobello Road och Camdenmarket är bara 2 av många och där hittar du massor med snygga vintagsaker och många tjejer som syr upp eget eller designar egna smycken och hyr sig en liten plats på marknaden, så snygga saker så jag blir galen!
bara 2 små tips, men mycket bra tips om jag får säga det själv ;)




På kvällen gick vi till puben, åt lite och drack ett par Strongbows, bra dag, bra kväll, och det var dag 3 det. :)

Stay tuned for "dag 4" ;P



PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0