London dag 2




Dag 2, nya brillor + ringar och en alldeles för varm outfit!



Efter en snabb tripp i Queensway så sammanstrålade vi med Pinglan och hennes syster och gav oss ut på en riktig jävla turistdag och vi började på den snyggaste gatan; Carnaby Street!



tidernas godaste!




Vi turistade runt i hela stan och såg allt man skall se så som Piccadilly, Trafalgar, Big Ben, Themsen och Towern med bro när man är där för första gången som Pinglans syster var.



En av ca 1000 elefanter som stog utställda över hela London



härligt!



Big Ben och det där...



Vi tog en tur med flodbåt upp på Themsen och landade vid Towern



Vila tassarna



Det var en lång dag, vi gick nog kanske 2 mil typ, om jag får gissa, mina fötter ville i alla fall dö och jag trodde mina tånaglar skulle ramla av :S
På kvällen åt vi libanesiskt, mamma hade fått för sig att vi skulle testa det så vi gick till "libanesgatan", lite elakt namn kanske men allt var libenesiskt på den gatan, verkligen allt!
Vi hade ingen aning om vad man skulle äta så vi bad kyparen fixa det han tyckte var viktigasta att smaka på och det var asgoda saker men jag var inte ens hungrig när vi satte oss så det blev lite mycket och jag orkade nog bara kanskehälften av huvudrätten, lite pinsamt :S


Nu skall jag gå och äta frulle (slurpa en påse) och gra mig mot stan, måste boka klipp- och färgtid för mitt hår är hemskt!
Jag brukar inte gå till frisören så här tätt inpå, brukar vänta tills utväxten är riktigt göttig men nu måste jag för mina toppar bara flisar sönder sig :S Usch!


Puss på er så länge, gör kanske "dag 3" när jag kommer hem:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0