I´m back!



Nu är det en vecka sedan morfar gick bort och veckan som gått har varit helt normal tycker jag. Klart att tankarna flugit iväg ibland, tänkt på morfar, och på mormor, jag undrar fortfarande hur mormor mår eftersom hon verkligen inte visar några kännslor, det är hennes sätt.
Mamma och mormor har varit på möte med begravningsbyrån och bestämt när och var begravning skall hållas.
Min morbror är knappt närvarande alls, jag vet inte vad det beror på men det stör mig i alla fall eftersom mamma har fått sköta ALLT! Under 1 års tid så är det mamma som fått köra överallt, fått hjälpa mormor med allt, hälsade på morfar varje dag, jag tror inte min morbror hälsade på morfar en ända gång då han bodde på hemmet, han är väl otroligt svag antar jag, och min mamma är så otroligt stark, hon har ju inget annat val än att att vara stark och hålla ihop allt eftersom han inte gjort något.
Begravningen kommer i alla fall hållas den 8 april, jag vet faktist inte var, men det kommer bara vara vår familj och det kommer nog inte ske så mycket, lite musik och sedan lägger man en blomma på kistan och sedan skall morfar kremeras och spridas i minneslunden i alingsås.
Undrar om min morbror kommer dyka upp då, det vet jag inte.
Pappa berättade att när min farfar dog så var det också han och farmor som skötte allt, min faster kom inte ens på begravningen... sjukt.
Men vilka starka föräldrar jag har! <3






Nu skall jag gå och byta om, det är dans om en timme! :)
puss




Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh förlåt gumman! Såg inte din kommentar förrän igår, det har varit lite vajsing med dom i någon vecka så de har bara lagt sig i arkivet så jag har inte sett att jag har fått några kommentarer. Det var därför jag inte fattade det där med kavajen. Sorry:(

2010-03-29 @ 16:10:31
URL: http://jodees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0