Längtar...


(gör ett nytt försök, provar ifall inspirationen kikar fram den här gången...)


Hellååååooooo! (för alla som sett Sinefeldavsnittet när Jerrys flickväns mage "pratar" med honom, ha-lerious!)



Bara för att Jilda drog upp en Londonresa på facebook förut så är jag nu så sugen så jag tror jag smäller av!
Sitter och kollar på mina londonbilder från resan 2009, jag vill tillbaka! Jag SKA tilllbaka, jag tänker åka tillbaka oavsett om jag har råd eller inte, eller om jag har någon att åka med! :P
Vecka 14 får det bli, påsklov så dansen har uppehåll och påskskyltningarna i alla skyltfönster måste vara gula och fina.
Ohh vad jag längtar, redan inskrivet i min almanacka! :P hahaha



Nu måste vi går över på lite allvarligare grejer, vi har nämligen ett par saker att reda ut!

Nummer 1:
En tröja är inte en kofta!
En kofta är en tröja som är delad på mitten på framsidan. Alltså med knappar fram för att kunna stänga den, oftast stickad också.
Däremot så kan en tröja i trikåmaterial med dragkedja mitt fram kallas för tröja då detta är en heeeelt annan sak!
Så låt oss summera: Kofta, öppen framtill. Tröja, "hel".
Dåså, över till punkt nummer 2:
Kornblått är, efter rosa och pastellfärger, cirka världens fulaste färg!
Alltså nej, nej, nej!
Och kornblått tillsammans med svart är lika med "det genom tiderna fulaste som kan kombineras!"
Gina Tricot körde ju en liten kollektion med detta tema i höstat, OCH dom ja till silverglitter..... Jag spydde lite varje gång jag gick förbi den väggen.
Sen är det ju som med allt annat, tillexempel ross, det är ju personen som gör kläderna.
Vissa kan kanske bära upp en kornblå/svart outfit, men det tvivlar jag på! ;P


Okej, det var nog allt för idag!
Sur-Julia återkommer väl med mer bitterheter när jag hittat något nytt att hata och störa mig på, frukta icke! :)




För att bota mitt Londonsug!
Mamma och pappa väntar på tuben.




Cirka ett år sedan i ett rätt sunkit hotellrum i Essex garden.



Nu skall jag sove, ha det göttttt!





Kommentarer
Postat av: elin

London är helt underbart! Speciellt på våren:)

2010-03-05 @ 17:26:29
URL: http://elinarnehed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0