Minus




Idag är en konstig dag, den började jättebra när jag hade egenterapi i ösregnet. Har gjort det ända sedan jag var liten, fast då hade det ju inget med terapi och göra, det gör det väl kanske inte nu häller iofs även om jag mår oförskämt bra när jag står där och blir halvt dränkt in the porin' rain, då gällde det bara att svida om till baddräkt snabbt som attan och ut med dom andra ungarna på gatan i det varma sommarregnet. Bästa platsen var den stora gropen i marken utanför Lasses infart, den lilla pölen med vamrt smutsvatten, där kunde jag sitta och plaska i en evighet, eller tills mammorna ropade in oss för att vi såg ut som russin allihop...


Idag är jag självkritisk, riktigt jävla också.
Jag har granskat varje minus i mig själv jag kan komma på och det är fasansfullt hur medvetan jag är om alla mina dåliga sidor! Så rätta till dom då...?
Hur många gånger har jag inte tänkt tenken, att jag skall bli en bättre människa, främst då mot min familj som i fuckin jävla ur och skur och gassande jävla sol får stå ut med mig och mitt humör.

Ingen känner mig så bra som min mamma, och ingen älskar mig så mycket som min pappa och ingen ångrar sig så jävla mycket då dom sagt eller gjort något som dom egentligen vet är fel eller bara så jävla onödigt som jag!



Jag skämms, jag skämms så jag vill lägga mig ner och dö, men det skulle ju vara mitt största minus någonsin, att lämna er här, det skulle vara så vidrigt jävla själviskt så jag får lust att spy! Spy på alla dom som medvetet skadar sig själva, dom är inget annat än själviska svin!




Nämen ser man på, i all denna självkritik så har jag väl alltid tid för lite elakheter och litte känslokalla ord, men vad vore jag utan allt det där?
En bättre människa?
Julia?

Jag antar att dom goda sidorna väger upp då jag ändå tror att jag har en hel del sådana, men den dagen jag börjar hata en ny sak, eller störa mig på en ny person, den dagen dom dåliga sidorna väger över, vad gör jag då?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0