Känslomässigt störd, egoistisk och kall?



Mottot lyder "skyll dig själv"


Jag känner noll empati för en person som medvetet försatt sig i en knivig situation.
Om du vet att du kommer bli sårad men går vidare ändå; skyll din själv.
Om du vet att du kommer köra på ett prov för att ud inte pluggat; skyll dig själv.
Om du vet att du inte klarar alkohol men super såpass mycket att du spyr som en kalv; skyll-dig-själv!


Självklart finns det olyckor, som du inte kan råda över, typ som att halka och bryta benet, då får du ju självklart inte skylla dig själv, eller jo kanske om jag tänker efter... Såg du dig för, hade du halkiga skor på dig, osv?
Jag kan ta det här hur långt som helst...



Jag är inte känslomässigt störd, egoistisk och kall, bara jobbigt ärlig och verklighetstrogen, det kan vara synd om en människa, jag kan känna med en person, men lite realism tack gott folk, lite jävla självdiciplin och verklighetsinsikt, för det kommer alltid vara ditt eget fel, du kan inte skylla dina misstag på någon annan än dig själv!




puss, loveandhate






Kommentarer
Postat av: bitterfittan

(: vad pysslar du med ikväll?

2010-08-09 @ 21:58:28
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0