Hejdå Morfar



Imorgon är det begravning.
Den kommer hållas i ett kapell i alingsås där vi kommer lyssna på ett par låtar, lägga en blomma på kistan och säga hejdå till morfar.
Efter det skall de anhöriga inte gåra något mer, då sköter begravningsbyrån resten; kremeringen och spridningen i minneslunden.
Vi skall gå och äta tillsammans, känns lite konstigt tycker jag...
Det där med likvakor som det sysslas med i usa och england skrämmer mig och tack och lov sysslas det ju inte med sådant i sverige och även om det gjorde det så tror jag inte att mormor skulle velat ha det så och tur är väl det!
Men jag tycker att det känns lite konstigt att gå och äta tillsammans som en liten trevlig tillställning efter en begravning.., men det är klart, hade ju känns lite fel att bara säga tack och hej och åka åt varsinna håll också, så detta blir nog bättre.



Skall gå upp i god tid imorgon så att jag inte blir sen!
Hörs väl kanske när jag kommit hem imorgon igen, vi får se, puss.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0