Lunch!


Så där ja, då har man snott ihop en liten lunch bestående av bulgursallad med bacon, avokado och fetaost, mycket gott!!!

Sugen?
Här är receptet:

Bulgursallad med bacon, avokado och fetaost för 4 pers

  • Bulgur, 2-3 portioner (beroende på hur mycket bulgud du vill  att din sallad skall bestå av)
  • Bacon, 2 paket
  • Fetaost, 1 paket
  • 2 Avokado
  • 2 Tomater'
  • En tredjedels gurka
  • En frärdedels isbergssallad
  1. Stek baconet och koka bulguren, låt sedan svalna innan det blandas med grönsakerna.
  2. Hacka alla grönsakerna och fetaosten i önskad storlek, ös ner i en rymmlig skål.
  3. I med baconet och bulguren, blanda.

Vanligtvis så äter jag min bulgudsallad med en turkiskyoughurtröra med vitlök och salt och peppar, inget märkvärdigt, vara att blanda efter behag, men nu hade jag ingen turkiskyoghurt, så jag gjorde bara en enkel vinegrette:

  • Vitvinsvinäger
  • Olivolja
  • Grekisk salladskrydda
  • Vitlökspulver, eller pressad viltök om man inte har vitlöktpulver.
  1. Rörbara ihop allt, ta efter behag! (Men var försiktig med vitvinsvinäger så det inte blir för skarp smak.) 

Nu är det bara att äta, mycket!!! ;)


Så här ser min sallad ut:

 
Jag äter min sallad i skål, då är allt på plats och inget åker av tallriken.


Fetaost och avokado är goooooott!


Dåså, då återgår jag till mitt ätande!

Just det, idag är det raggadags, kuuul! Och halv 9 skall vi vara på restaurangen ikväll, hmmmm jag längtar:)

Puss!




/by Julia 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0