castor.













Detta är familjens nya hund, Castor heter han.
Vi hämtade Castor idag efter att ha fått bekräftat från hans uppfödare att veterinärbesiktningen var helt i sin ordning.

Detta var kanske lite impulsartat, vi bestämmde oss för lite mer än en vecka sedan, men då vi har haft vår gamla älskling Baccus i 13 år så visste vi ju att vi skulle vilja ha en ny hund när Baccus väl går bort och då tyckte både mamma och jag att det vore bättre att skaffa en ny rackare medans han fortfarande finns kvar i livet och kan hjälpa till med upfostran av den nya rackaren samt att ingen av oss vill uppleva Baccus bortgång och att allt blir helt tomt, nu får vi in en ny going i familjen och då blir kanske inte sorgen riktigt så enorm när min absolut bästa vän försvinner från mig.

Vi visste att vi ville ha något i storleksmässigt likt Baccus.
Vi har kollat runt en del på nätet senaste månaderna och rasen som vi föll för mest heter Goldendoodle, alltså Golden retriver och Kungspudel. Då denna ras ännu inte är registrerad i Sverige utan bara i Usa än så länge tror jag så har det ju varit typ omöjligt att hitta en uppfödare i Sverige. Fast en natt när mamma jobbade och satt vid datorn och kikade runt så hittade hon en annons på blocket, "blandrasvalpar i alingsås", och hör och ta mig fan häpna om det var golden/labrador/pubel-blandisar! Alltså typ exakt vad vi velat ha! Och i Alingsås dessutom, hur jävla bra kan det bli? Definitivt ödet, eller vad tror ni?

I vilket fall som helst, nu är han här, ligger och sover i köket för tillfället.
Återkommer självklart med fler bilder!




Kommentarer
Postat av: Anonym

men guuuuud så söt, du känner alla söta hundar, haha!

2011-06-16 @ 18:51:40
URL: http://beyondblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0