Mahatma Gandih



God kvall!

Idag var det Project Runwayfinal, Irina vann, synd...
jag gillade inte henne hon var tråkig och otrevlig jämt, jag ville att Althea skulle vunnit, hon var alltid glad och gjorde alltid fina saker.
Har någon föresten tänkt på hur lika Evan McGregor och Althea är?



Kanske inte dom bästa bilderna, men jag ser vekligen likheten!
dom har lika ögon och dom har exakt samma mun, jag har lite svårt för deras tänder, dom ser konstiga ut så något sätt men jag kan inte sätta fingret på det!
ser lite ut som om dom fått framtänderna insparkade lite, och så har dom liten överläpp...
Blablabla, säkert bara jag som ser likheten så nu lämnar vi detta, haha!



Kakan blev god föresten, jag ändrade receptet lite och la till cocos, gott! :)
Orkar inte ta någon bild, men ni kan få receptet om ni vill.


Brown Sugar Squares


Ingredienser

150 g magarin
300 g brun Farin
2 ägg
3 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver
2 dl hackad mandel (hade ingen mandel, så jag tog hasselnötter och cocos istället, gott! )


Sätt ugnen på 175°.

Smält magarin och farin i en kastrull, låt sjuda i 5 minuter, låt svalna. (jag är ju som sagt var kass på det där med saker i kastrull så jag smälte det i micron istället, ca 5 min med ett par omrörningar emellan.)
Tillsätt äggen.
Rör ner mjölet 1 dl i taget, tillsätt vaniljsockret, bakpulvret och mandeln/hasselnötter och cocos, blanda väl.

Smörj en form (beroende på hur tjock kaka du vill ha, jag hade en form av denna storlek, 20x30 cm, och kakan blev ca 5 cm tjock, vill du ha en tunnare kaka bör du ta en större form.) Häll smeten i formen.

Grädda på nedersta falsen i ca 40 minuter. Prova med en sticka att kakan är klar.
Låt svalna.
Skär i rutor.
Ät.



Nomnomnom! :)



Nu skall jag kolla klart på Mahatma Gandih som går på tv4film, en fin film med viktig historia!
Imorgon blir det Body Pump kl 12 och dans i götet på kvällen, fett niiiiice!
Godnatt kära undersåtar, puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0