Ändrade planer


Gooood morning!


Uppe ovanligt tidigt idag, eller näe kanske inte, men sen jag blev magsjuk och knappt sov på nätterna så har jag börjat vakna tidigare. Vaknar runt 8 typ, men jag tvingar mig själv att somna om och sova ett tag till, går upp runt 9 istället, innan kom jag väl ur sänger runt 11, gött det med men det känns lite som slöreri med tid.


Det blir lite ändrade planer idag för när jag vaknade i så kände jag att jag blivit jättekrasslig i halsen, pappa har ju varit sjuk nu i 4 dagar typ men jag har ju surplat Kan Jang och hoppats på att jag skall slipp, men nej, idag kom förkylningen ikapp! Jag avbokade iallfall Body Pumppasset som var nu på dagen, för man skall ju inte träna när man är sjuk, men ändå så vet jag att jag måste dansa massor denna veckan och då tänkte jag att eftersom jag vet att jag inte kommer bli frisk denna veckan för att jag har lite extradans just denna veckan också så borde ju det göra varken till och från om jag body Pumpar lite också, eller?
Jag är i valet och kvalet, eller jag har ju redan avbokat så jag skiter i det idag, men är det bäst att stå över så mycket träning man kan när man är sjuk, eller spelar mängden träning ingen roll om man ändå utövar en viss mängd det?
Det är väl hugget som stucket, i mitt fall idag så känns det bäst att skita i det eftersom jag har dans ikväll som jag inte får vara för trött på, men egentligen så hade det nog inte spelat någon roll, det bästa är ju att inte träna alls men det är liiiite svårt för mig då jag jobbar som danslärare och inte kan sjukanmäla mig för en lite förkylning.


Där hade ni mitt dilemma för dagen, rätt ointressant egentligen kanske...




Idag är det Dagen D för min kära lilla Ouzo, idag skall han knippsas!
Äntligen säger jag bara, det har väl gått över tiden egentligen, jag vet inte riktit när dom skall kastreras, men det är väl någon gång när dom blivit ett halvår och Ouzo är väl snart ett år... Uuuups!

Om det nu är någon djurvän där ute som tycker vi är hemska så,... så får ni tycka det, jag bryr mig inte nämnvärt, en katt skall kastreras för annars överbefolkas jorden av katter och det blir kattinavel och missär i varje hörn av världen och massor av kattungar måste slås ihjäl eller dränkas för att det inte skall bli för mycket och blablabla.
Min åsikt är i alla fall att alla som har katt (om man nu inte har någon renrasig, fin, katt som man vill avla dyra kattungar på vill säga) SKA kastrera/sterilisera sina katter, det är ens plikt som kattägare, om man nu inte vill får miljontals små kattungar som springer omkring och förökar sig som dårar.
Detta gäller väl egentligen de med katthonor mest egentligen eftersom det är dom som får dras med alla minikittekatter, men jag hjälper till genom att se till att just mina katter inte kan orsaka några babys om dom skulle vilja det.
Ouzo är från en kull som skulle drängts om ingen tog kattngarna så jag tog Ouzo, för jag ville inte att dom skulle dö ju!
Nu har deras andra katt också blivit med barn och nu struntar jag i om kattungarna dör faktist, detta är inte mitt problem och jag tänker inte ställa upp varje gång deras katta trampar i klaveret.
Så jag säger bara en sak, kastrera/sterilisera era katter och gör alla en tjänst!


Så, nu har jag fått ur mig det!
Nu skall jag fortsätta spela Treasure Madness, gottgott!
Hörs senare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0