djuren.





Jag vill verkligen ha en till katt, och 2 dumboråttor, men verkligen mest en till katt. Behöver inte ens vara en kattunge, men den skall vara orange! :) Jag skall aldrig mera köpa katt från privata familjer, jag skall verkligen försöka göra det bästa möjliga och enligt mig är det inte att gynna all kattavel som i många fall sent av är djurplågeri för vissa unga kattmammor. Jag anser att kastrering är det minsta man kan göra för sin katt om det inte är så att man vill avla fram en kattkull. Katthanar har väl inte ont av att inte vara kastrerande egentligen, förutom att dom kan blir lite galna om dom är inlåste inomhus medan det finns läckra kattor i kvarteret, dessutom blir okastrerade katthanar lite revirsgalna och kan springa omkring och pissa inne, usch! Alla som har katthonor och inte kan/vill/orkar ta hand om massa minikatter så borde man verkligen sterilisera sin katta. En kattflicka kan lätt få minst 3 kullar per år men det är ju inte alltid frivilligt och inte det snällaste mot kattan. Jag är defenitivt pro kastrering av måsa små katter, för vår skull men framförallt för deras.


För att komma till vad jag tänkte säga, nästa gång jag skall skaffa mig en katt så skall jag adoptera en från ett katthem, t.ex. http://www.ramossenskatthem.se/?page_id=2, finns kayyungar, ungkatter, vuxna, katter för omplacering och för adoption. Jag vill ha en nuuuuu! :D








Du är så sööööt min lilla goding!
Denna sötnosen annonserades ut tillsammans med ett par katter till då en kvinna flyttat in på en gård och det ingick tydlingen en flock katter som bodde i ladan, hon ville/kunde inte ha kvar dom tyvärr och la därför ut en annons på Råmossens hemsida, om pappa bara hade slutat vara en surgubbe så hade han blivit min på två röda!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0