dag 4.






mina mål, drömmar och önskningar.




Men gud vad svårt!
Vart skall jag börja?!



Jag vill bli bagare.
Jag vill bli designer.
Jag vill äga en speceributik.
Jag vill bli fotograf.
Jag vill bli lärare.
Jag vill jobba med djur.



Mina livsmål?
Kortsiktigt, jobba och så arbetslivserfarenhet och bra referenser, jag vill egentligen plugga också, söka in till någon designer- eller stylistlinje/kurs, jag skulle vilja gå någon fotokurs, jag skulle kunna tänka mig ett läraryrke, trot eller ej men det lockar. Det tar däremot emot att sätta sig i skolbänken då jag har ett par ämnen att läsa upp på komvux först. Bild var roligare att välja än naturkunskap B och matte, roligt val då, sämre val nu när man måste ta igen det i efterhand...  Jag vet att jag någon gång måste ta tag i det, men inte än, inte nu!
Långsiktigt vill jag jobba som alla dom saker nämnda ovan, alla på samma gång måste det bli för jag vet ärligt talat inte vad jag vill bli. Jag har ett sug för alla sakerna och har ingen aning om vad jag egentligen vill, borde, skall bli. Det är så fruktansvärt jobbigt, men jag är ju rätt ung fortfarande, jag får fundera ett tag till...


Men livet består ju inte bara av jobb när man pratar om mål i livet!
Ett mål jag har som skall avklaras detta året är att flytta hemifrån, ett eget place. Jag har allvarliga cravings och vad jag än gör, vart jag än går och vad jag än ser så funderar jag hela tiden på "min egna lägenhet". Fina möbler, fint pynt, färg på väggarna, vad jag skall ha för mat i kylskåpet och vilka sängkläder jag skall bädda min säng med första natten. Det är sanning, jag blir galen snart och som sagt, innan året är slut skall jag vara ute ur detta huset!






Gud detta var det svåraste jag någonsin gjort!
Antar att det blev lite virrigt och blablabla, men vet ni vad?
Fråga mig så svarar jag istället, lättare så. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0