Readhead



Måndag, 5/10.

Idag ringde Lina S (alla min vänner finns i dubletter; Lina P och Lina S, Linnea K och Linnea L, Johanna B och Johanna E, så därför krävs ett efternamn, eller iallfall första bokstaven, så att jag håller koll på dom!) och frågade om jag ville åka med till stan, tyvärr, skulle åka med pappa och köpa nya skor till han.
Hon ville att jag skulle åkt med och bytt en tröja som hon köpt på butiken White i aingecity, som hade blivit heeeeeelt förstörd efter att hon använt den en gång! En gång!! Hon hade gått dit i lördags för att be om pengarna tillbaka, det var den sura lilla tanten som jobbade då, och kärringen sa att det var Linas eget fel att den var förstörd, för att Lina hade haft en jacka utanpå!!!! Hon skulle alltså egentligen gått utan jacka i oktober när det var typ 4 grader ute på kvällen så att den inte skulle bli förstörd. Vem tillverkar ett plagg som inte skall klara av att ha ett ytterplagg över??!! Men det störda var ju att tanten helt och hållet skyllde på Lina, att det var hennes eget fel, EFTER EN ANVÄNDNING!!! Hon fick alltså varken ett ny blus eller pengarna tillbaka, så hon åkte alltså tillbaka idag, tanten var inte där då så men lite snack så fick hon en ny blus av en yngre tjej som jobbar där. Om den också förstörs blir det bara att ta kontakt med komunens konsumentombudsman, det skall man alltid göra när man blivit felbehandlad vid reklamation! (Det är även effektivt att ta med sin pappa, pappor har en viss tendens att kunna övertala snorkiga butiksbiträden.)

Tydligen så är rötthår en ny trend om den som startade allt var, just det, Svensson! Hon blev rödhårig för typ två år sedan, och nu har alla fattat hur snyggt det är. TrendsättarLina, thats her name!! hahahahah Jag skall också haka på Linatrenden hade jag tänkt, men vågar jag??!!

Lina S, Isabella och jag. 


En sak som Lina gjorde för ett tags sedan var att hon smsade 118118 och frågade: "Varför har alla tjejerna i cola lightreklamen har krulligt hår?" Svaret hon fick är ju minst sagt skrattretande: "För att man får krullugt hår av cola light."   Hahahahahah stört!

Jaja, nog om Lina.

Nu blir det tv innan det är dansdags, pösspöss!

 

 

/by Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0