Trött!



Jag är så jävla trött! Jämt! Alltid! Hela tiden!
Det är för att jag är så jävla lat, och typ aldrig gör något på dagarna, så blir jag slö som fan.
Men jag får vara lat nu, för jag har tegit studenten i år, och innan jag går in i jobba-varje dag-tills jag dör-fasen får jag fan lata mig hur mycket jag vill i typ ett år. Fast jag hade tänkt söka något nytt jobb till våren eller så.
Men allvarligt, jag bor liksom hemma hos mina föräldrar (sista barnet kvar hemma) och har inga utgifter annat än onödiga saker, och jag jobbar ju två kvällar i veckan som danslärare och tjänar hyfsat, såpass hyfsat att det blir en ca 2000 i månaden. Jag är nöjd med det, för tillfället! Mamma tjatar ju varje dag, hon flydde ju själv fältet när hon var typ 17 och hade redan då haft typ 2 jobb innan, men jag är lat, och jag får vara lat!

Jag har även väldigt snälla föräldrar, somliga kallar mig bortskämd, så är inte fallet dock! Jag får verkligen inte allt jag pekar, långt i från, men min pappa har aldrig varit sträng på pengaämnet. Har man behövt pengar, har man fått pengar, inom rimmliga gränser, jag får ju inte pengar till vad jag vill, men till exempel om jag skall iväg till göteborg med någon kompis så får jag shopping pengar, vilket jag i och för sig inte tycker är konstigt, det är ju ens föräldrar, och det är ju dom som skall ge en mat och förse en med kläder på kroppen. Jag är inte bortskämd, jag är väldigt sparsam och slösar absolut inte med mina pengar, det skall ni veta, och jag slösar inte med mina  föräldrars pengar häller, jag har ju något som kallas för "hyfs" i kroppen, och känner ju när jag inte kan med att be om pengar  till något, jag kan själv sätta gränser.

Fram tills att jag fyllde 18 år så fick jag aldrig hela mitt studiebidrag. Jag fick alltid 400 kr i månaden, av 1150, resten gick in på mammas konto. När jag var yngre var jag ju vansinning och ville ha mina pengar för mig själv! Men idag tackar jag faktist mamma och pappa för detta, det har fått mig ett handskas med pengar på en mycket bra sätt. Jag har fått prioritera vad jag ville använda mina 400 i månaden för, och jag sparade faktist mycket. Jag fick använda dom till vad jag ville, medans mamma och pappa betalade kläder, en bra deal tycker jag, för det har lärt mig otroligt mycket, och jag har alltid varit ödmjuk med pengar, inte krävt allt det dyraste eller velat ha massa onödiga saker. Jag har ALDRIG köpt onödiga saker, eller önödiga kläder, tack vare min mamma fick jag alrig typ magtröjor och sådant coolt man skulle ha när man var liten, tack och lov för det!

När jag sedan fyllde 18 och studiebidraget via automatik skrevs över på mig så valde jag, eftersom jag också då jobbade med dansen och tjänade lagom, att öppna ett nytt konto där hela mitt studiebidrag gick in varje månad, det blev mitt "resekonto", jag tog mina fickpengar till Kreta därifrån, och jag har en hel del kvar där, tycker jag är underbart!





Nä men fy vilket jobbigt prektoinlägg, om duktiga julia, snark!
Det jag egentligen skulle säga var att jag är så himmla trött jämt, så jag tänkte köpa chi san, "för direkt hjälp vid trötthet" Funkar det? Skall testa!

Nu skall jag gå och lägga mig iallfall, tar med mig Ouzo :)
Puss







/by Julia

Kommentarer
Postat av: charlie

exakt :)) thumbs up!

2009-11-19 @ 00:55:28
URL: http://redandblack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0