Måndag



God middag!


Klockan är tolv, frukosten är i magen, dansen är så gott som klar för idag, så vad skall jag göra idag fram till ca fyra? Jag skall hjälpa mamma att plocka i köket, vi håller ju på att röja ur alla skåp och lådor för vi skall ju få nytt kök snart! Eller snart och snart, vecka 48 kommer det nya köket tror jag, och då skall hela skiten vara utriven, dags att börja nu så allt blir klart i tid. Ååhh det skall bli så skönt att få nytt snuggt kök, vi har ett gamalt furukök nu i någon ful orange trälack som var jäääättemodernt när huset byggdes, men nu är det inte lika snyggt längre. Också skönt att få slänga ut så mycket skit! vi kommer ju ha lite mindre förvaringsmöjligheter i det nya köket, så vi kan inte spara allt som finns i alla skåp och lådor. Det innebär att vi får slänga massa fula gamla saker som vi liksom bara samlat på oss under alla år i vårt hus, mycket skönt! :)


Förövrigt så kan jag tipsa om filmen "Änglar och Demoner", jag och pappa köpte den på Maxi igår, så familjen kollade på den igår kvällen. Den var väldigt bra! Jag gillar film nummer 1 så det var kul att få se 2an också!
Den är, precis som 1an, lite svår att fatta första gången om man som jag, inte är sådär jätteinsatt med alla religiösa termer och vad allt betyder, brukar bli bättre både andra och tredje gången man ser en sådan film tycker jag. Men jag kan iallafall varmt rekomendera den, spännande med alla kyrkor och tunnlar och spännande gångar som finns i och under Roms stad, så se den! :)









/by Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0